Livet enligt Emma

2013-09-21
00:50:00

21 September 2013

Kalasdag för Kasper! Tårta, kakor, skratt, bus och fina människor. Vem kan önska sig med? Kvällen blev en mysig tjejmiddag med grillad kyckling, bröd, potatissallad, oct och kex följt av monopol och hallonpaj a la Emma!
Mycket prata om allt mellan himmel och jord, men i huvudet snurrar tankarna.
 
I ett förhållande är man två. Det är vi också, men trots det känner jag mig tom. Vet att han försöker så gott han kan men att aldrig ses, aldrig på kontakt, aldrig bli riktigt bekräftad börjar tära på krafter och känslor. Tänk om jag lämnar mig när hans son föds? Då är jag helt solo. Han har fått balla ur ordentligt den här helgen, men på bekostnad av mitt psyke, min hälsa och min mage. När ska jag få balla ur, släppa taget och låta honom ta hand om mig för en gångs skull? Troligen inte på ett bra tag... Risken är att det första jag gör när allt lugnat sig och vi flyttat är att festa tills jag stupar..
 
Hakuna matata- Det löser sig! I helvete heller.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: