Livet enligt Emma

2014-06-19
12:02:57

Nu ska skutan tillbaka på rätt köl!

Har precis klivit av en av dom jobbigaste berg-och-dalbanor livet nånsin satt mig på, men Nu är jag tillbaka, starkare än nånsin förut! Jag rullar nu mera singel och kunde helt ärligt inte vara lyckligare. Visst saknar jag att ha någon att krama, vakna med och hitta på tokigheter med. Men i ärlighetens namn- allt det där kan jag hitta i en hund! Och då är jag garanterad livslång och trogen kärlek! 😉 Det funkade helt enkelt inte med det jag trodde var min drömprins. Han var bara en av många paddor på vägen, därmed inte sagt att jag hatar honom för det. Visst, det han gjorde mot mig den där natten i juni är oförlåtligt och jag kommer alltid ha minnet i bakhuvudet. Men den dag han går fri från kåken igen och kliver ur det hårda skalet finns jag kvar som hans vän. Han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Annars då? Lägenheten börjar någotsånär ta form, även om det alltid finns något att göra eller laga. Men jag trivs och känner mig verkligen hemma. Det är min fristad! Har även börjat läsa lite kurser. Just nu läser jag en grundkurs i hälsa och beteende med inriktning på självkänsla och att hitta sig själv. Med tanke på allt jag upplevt och gått igenom är den precis vad jag behöver och har redan börjat fundera på fortsättningskursen i höst. Tankarna går även till om jag ska utbilda mig inom området hundar då det är något jag verkligen brinner för! Det lutar åt hunddagis, hundinstruktör eller hundpsykolog men har inte bestämt mig ännu då tankarna även finns på en utlandspraktik till nästa år. Men vi får se, jag tar en dag i taget så får vi se vad som händer!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: