Livet enligt Emma

2014-10-31
22:57:00

Halloween

Jag älskar halloween. Inte för alla spökerier och tonåringar i porriga kostymer som springer runt på stan, utan för att det ger tid till tanke. Otaliga människor beger sig till kyrkogården för att tända ljus för dom som inte längre finns hos oss i livet. Skänka dom en tanke och en stunds tystnad. Det är nått magiskt och lite mystiskt med att gå på kyrkogården såhär års.

Själv har jag förlorat nästan alla som förut brukade vara en stor del av mitt liv. Men då dessa personer fortfarande är kvar i livet kan jag inte gå till kyrkogården som alla andra. Jag har istället tänt ett ljus här hemma och skänkt var och en av dessa personer en speciell tanke.

"Inte längre hos mig, men för alltid i mitt hjärta"



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: