Livet enligt Emma

2017-07-16
10:12:22

Ensamtid Och Stoltheten Själv

Söndag morgon, klockan är snart tio och jag ligger fortfarande i sängen och myser. Både gubben min och kissarna sover än, men det gör mig ingenting. Jag är ledig idag för första gången på hela veckan, och tycker det är rätt skönt att vara ensam vaken. Iallafall en liten stund till.


Idag har vi en fullspäckad dag framför oss. Först och främst står gymmet på schemat. När det är avklarat ska vi handla, laga kommande veckas matlådor, städa, packa och rensa varje vrå av lägenheten. Om sex veckor får vi tillgång till den nya lägenheten och eftersom jag går i skolan igen och jobbar vid det laget vill jag få undan så mycket som möjligt redan nu.

Som sagt så är det Söndag vilket innebär att imorgon börjar en ny jobbvecka igen.
Men då är det inte bara jag som ska jobba, vilket kommer kännas lite annorlunda. Robban ska iväg han också och jobba en hel vecka på festival och göra samma jobb som vi gjorde på Sweden Rock. Kommer kännas konstigt att komma hem på kvällen och äta middag och somna ensam, men är ändå jättestolt över honom som vågar ta steget att åka iväg och jobba! Så himla roligt att han faktiskt hittat något som gör honom glad och som motiverar till en vilja att arbeta. Nu vet vi vad han ska sikta på för yrke till hösten!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: