Livet enligt Emma

2016-08-17
18:21:29

I väntan på bättre tider

Tänkte dra ett snabbinlägg medan jag ändå står här helt sysslolös och inväntar bussen.
Var ju som sagt på intervjun imorse, och var till min stora förvåning inte ett dugg nervös. Intervjun tog max 3 minuter och hann nog inte koppla förens efteråt vad som faktiskt hänt och vad jag sagt. Det jag minns tydligast är denna konversation:
-Varför ska vi anställa just Emma?
-För jag är pigg, nyfiken, söt, jävligt charmig och för att varje butik behöver en stockholmare!
Vad fan tänker jag med? 😂
Aja, fick honom att skratta iallafall!

Därefter blev det en SuperCheese på donken innan jag tog bussen hem.
Väl hemma tog jag en liten fika bestående av kaffe med extra mjölk och lite kex. Den hjälpte att lugna tankarna medans jag skickade lite jobbmail och planerade höstens bestyr.
Nu är det bara att invänta resultatet. Blir det jobb eller studier i höst? Det återstår att se.

Nu blir det en sväng till Ica Maxi för att handla kvällsmys. Man folket ska repa så är ensam ikväll med min bebis. Kanske borde baka en äppelpaj, kolla tjejfilm och packa ner bokhyllan lite? Vi får se vad jag hittar på!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: