Livet enligt Emma

2016-08-15
21:33:51

Våga testa om vingarna bär

Yes, nu sitter jag här i en purpurfärgad fåtölj och smälter alla intryck. Det var så mycket att ta in, och lär behöva lite tid innan jag får ihop allt i mitt huvud.

Jag är alltså i Kalmar, och blir kvar här över natten. I juni ansökte jag om en tjänst till XXL vildmark och för två veckor gick jag beskedet att jag var en av drygt 1700 som blivit antagen. Så idag var det konferens/info träff för alla som gått vidare i första omgången. Var betydligt mer personer än jag först trott vilket gjorde att jag först tvivlade på mig själv.
Oddsen kändes omöjliga och jag funderade först på att strunta i själva intervjun. Men efter en del pepp från Robban så har jag bestämt mig för att ge det en chans. Om inte annat så för att utmana mig själv.

Känns konstigt på nått sätt ändå. Jag tog mig i kragen, lämnade komfortzonen och åkte iväg till ett annat län för ett jobb.Och desto läskigare är, jag ska sova ensam för första gången på två år. Ingen kisse. Ingen älskling. Bara jag. Det är en skräckblandad förtjusning. Men det går säkert bra, jag klarar allt!

Lite te och en smörgås, sen ska jag krypa ner i sängen. Ska försöka lägga in lite bilder på rummet också.

Godnatt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: