Livet enligt Emma

2016-12-02
09:46:00

2 December

Nu går det verkligen undan! December är kommen och så också årets värsta men samtidigt också härligaste månad.
Julklappar ska köpas, det är trångt i butikerna, långa köer och träningshetsen är på topp. December är perfektionens månad. Det också en väldigt dyr månad, aldrig spenderar vi så mycket pengar som vi gör vid juletid.

Jag har därför tagit beslutet att inte springa i affärer. Alls. 95% av allt jag köpt i år är köpt på nätet för att slippa köer. Allt är inslaget, nerpackat och redo att delas ut. Allt för att kunna fokusera på annat, för mitt huvud är överallt utom vid jul. Jag har lagt mer fokus denna månad på kosten för att klara av den nalkande julmaten, jag har även börjat löpträna mer. Jag har märkt att löpning, speciellt morgontid, ger mig en chans att nollställa huvudet lite och bearbeta dagen på ett bättre sätt vilket känns jätteskönt!
Så- min plan för att överleva December är att träna 45 minuter cardio i någon form varje morgon, samt styrka dom kvällar jag hinner och orkar. Det känns som en bra plan som räddat mig hittills.

Nu startar jag stoppa ner lite frukost i magen sen blir det gymmet och samla kraft för tisdagens intervju. Jag SKA få platsen som uska!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: