Livet enligt Emma

2016-03-24
23:01:28

Skärtorsdag & Vårförberedelser

Så har även jag fått lite påskledigt. Idag har jag har relativt mycket på agendan. Först en sväng in till stan där jag köpte en ny keps, fixade tid för linser och lyxade med att köpa hem jordgubbar. Visserligen spanska jordgubbar, men tycker faktiskt dom är lite godare och inte lika hårt drivna jämfört med dom svenska.



Därefter tog jag en sväng till Jula o köpte drivhus innan jag mötte upp Nina och Vincent vid Slottsbacken. Där införskaffades jord, frön och krukor så jag kunde förkultivera lite hemma. Som den florist jag är klarar jag inte att vänta när det ska planteras, så i nuläget är våran ryamatta full med jord då jag satte mig i vardagsrummet pga blåsten.

På kvällen sen så blev det en fika hos Nina och Emil, skratt, prat och nya lärdomar om djuren. Hann även med en sen tur till Maxi i jakt på smörgåstårta.
Men nu blir det sängen för min del. Imorgon ska vi förhoppningsvis få hämta hem Alice så blir upp relativt tidigt och vårstäda eftersom det inte går när hennes terrarium är här då det är gigantiskt. Men mer om det imorgon!


(Måste ju bara visa vad Robban gjorde på min rygg idag, hade helst haft det på papper men det är tanken som räknas!)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: