Livet enligt Emma

2016-05-03
17:42:27

Kurs och Nytt yrke

Japp, idag har det varit full fart!
Först upp runt kl 6 för ett tabatapass i köket, därefter mot stan för att ha kurs på Arbetsförmedlingen. Vi gick igenom mitt CV samt diskuterade framtiden lite. Står och väger mellan en utbildning, ett deltidsjobb eller att gå fortsättningskursen inom psykiatrin. Det återstår att se!

Efter Arbetsförmedlingen var det dags för äventyr. Jag fick nämligen ett samtal igår från ett städ- och trädgårdsföretag som ville att jag skulle komma och arbeta lite. Så det har jag gjort idag! Att städa tycker jag över lag är rätt kul, men att städa som yrke är nytt eftersom det är andra metoder och ett helt annat tänk än jag använder hemma.

Först på schemat stod en hemstädning, vilket kändes väldigt främmande och lite fel. Att bara valsa in i någon annans hem och röja runt. Men det är väl en vanesak antar jag, och det blev faktiskt väldigt bra.

Därefter blev det en sväng till ett kontor i Ronneby. Det var mest finstädning typ torka av lister, tavlor, lampor osv. Mycket att ta in idag, men är över lag nöjd med min insatts!
Imorgon ska jag tillbaka efter gruppen för ännu en dag med hemstädning.

Så nu ligger jag här i sängen och smälter dagen med senaste låten från Volbeat i öronen. Måste försöka komma på nån middag, frågan är bara vad? Korv kanske?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: