Livet enligt Emma

2016-10-26
14:00:23

Filmer att se i helgen!

Jag hade ju lovat ett inlägg om filmerna jag köpte så här kommer det!
 
 
WE'RE THE MILLERS
David Burke livnär sig på att sälja marijuana till bland annat kockar och hemmafruar, men aldrig till barn – han har ju trots allt ett samvete. Så vad kan då gå fel? En hel del... Efter att några ungdomar stjäl hans lager blir han skyldig sin leverantör Brad en massa pengar. För att bli kvitt skulden – och för att behålla alla kroppsdelar intakta – måste David nu smuggla in ett stort parti droger åt Brad från Mexiko.
 
Ser fram emot den här då jag är ett stort fan av Jennifer Aniston!
 
 
 
 
FJÄLLBACKAMORDEN- STRANDRIDAREN
 
Den unga kustbevakaren Jessica hittar två djuphavsdykare döda efter en storm. Strax därefter hittas ordföranden för Kungshamns Skeppsmuseum mördad. När Erica börjar undersöka den ovanliga situationen upptäcker hon att alla tre dödsfallen har kopplingar till ett skeppsvrak från 1820. Vad är hemligheten som sjönk till botten den natten för länge sedan när skeppet förliste?
 
Behöver jag säga mer än att jag ser extremt mycket fram emot att få fortsätta i en ny däckarserie? Har matat igenom alla Camilla Läckbergs böcker och nu ska jag äntlighen ge mig på filmerna! Yaay!
 
 
 
FURY
April 1945. När de allierade gör sitt slutliga drag på det europeiska spelbrädet ger sig den stridsmärkte officeren Wardaddy (Brad Pitt) ut på ett dödligt uppdrag bakom fiendens linjer med en Shermán-stridsvagn och ett team på fem man till sitt förfogande.
 
Krigsfilmer- I like! Brad Pitt- Not so much. Brad Pitt är en bra skådis, det är jag villig att medge. Men har inga höga förhoppningar på just den här filmen. Men är ändå villig att ge den en chans. Den kanske överraskar?'
 
 
SEX TAPE
 
Jason segel och Cameron Diaz spelar huvudrollerna i SEX TAPE, en rap och rolig kommedi om ett gift par som ger sig ut på en vild och hysterisk jakt efter sin stulna sexvideo.
 
Inte heller här några höga förväntlingar. Cameron Diaz är en otroligt duktig skådespelerska med jag tål verkligen inte Jason Segel. Vet inte varför jag ens köpte filmen, men komedier är något ajg behöver fylla ut min hylla med så why not?
 
 
TENNAGE MUTANT NINJA TURTLES
 
T.M.N.T har aldrig varit bättre än i denna dundersuccé med spänning och skratt!
Problemen tornar upp sig i New York och den är upp till dessa fyra ninja-krigande, pizzaälskande bröder att rädda staden.Tillsammans med den orädda journalisten April o'Neil och deras mästare Splinter gör sig de ovanliga hjältarna redo att möta sin största fiende- den onde Shredder.
 
Okej, jga ska vara ärlig. Det här är nog en av dom mest kända karaktärerna bland både 80- och 90-talisterna och jag har aldrig kollar på det. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag ALDRIG sett något som har med T.M.N.T att göra. Och detta trots att både min storasyster och lillasyster älskar serien!
Så är på tiden att även jag ger det en chans!
 
 
TRAINWRECK
 
Ända sedan hon var en liten flicka har Amy fått höra från sin far att monogami inte är realistiskt. Som reporter på ett magasin lever hon nu efter det mottot – åtnjutandes i vad hon tror är total frihet, fjärran från långtråkiga romantiska förpliktelser. I verkligheten är hon dock allt annat än lycklig. När hon inser att hon börjar falla för huvudpersonen i en artikel hon skriver, den charmige och framgångsrike idrottsläkaren Aaron Conners, börjar Amy fundera på om det trots allt inte är alla andra vuxna som varit rätt ute hela tiden.
 
Det här är nog den film jag ser mest fram emot! Jag ÄLSKAR Amy Schumer, hon är helt klockren både som skådespelerska och komiker och bara trailern bjöd på en ordentlig skrattfest! 
 
 
PAN
 
Peter (Levi Miller) är en upprorisk 12-åring som sveps iväg till Landet Ingenstans, där han upplever fantastiska äventyr när han försöker hitta sin sanna identitet och besegra den grymme piraten Svartskägg (Hugh Jackman) med hjälp av krigaren Tiger Lily (Rooney Mara) och nye vännen James Hook (Garret Hedlund).
 
Jag har sett PAN förut och jag älskar den! Den känns lite som en B-film och följer inte riktigt storyn som man är uppväxt med, men Hugh Jackman gör en underbar insats och ger verkligen filmen ett lyft! Rekomenderas starkt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: