Livet enligt Emma

2016-10-28
22:18:08

Flex Friday

Godkväll!
Gud vilken härlig dag jag harft idag!
Vaknade i vanlig ordning vid 9, kände mig förvånansvärt pigg trots ett visst kli i halsen, men vem har inte det såhär års?
 
Gick upp, lagade frukost som denna morgon fick bli chokladshake, frukt och vitaminbrus. Därefter blev det en sväng till leksakshuset för att köpa present till lilla Flisan som fyller 6 år idag, stora tjejen! Väl färdig där åkte jag hem, åt lunch, hämtade upp Ralph för at sedan möta upp Angelica för en promenad. Var skönt att få gå av sig lite, det behövs. När vi lämnat Ralphtog vi en promenad in till stan för att ordna tobak åt Robban, och därefter tog vi en sväng till ÖB för att köpa hem med mat åt kissarna. Dom äter hur mycket som helst, så slog på stort och köpte en 7,5 kg säck med mat på en gång för nu när dom är tre sycken så räcker helt enkelt inte en vanlig 4 kg säck.
 
När alla ärenden var färdiga så stack jag och Angelica till gymmet för att bygga lite mukkler. Idag valde jag att läga fokus på cardio, rumpa/baksida lår och lite axlar. Valde att testa mig själv lite på cardion, så inledde medett löppass där jag blev uppriktigt besviken. 1 km på 7,5 min- inte okej! Det krävs en ordentlig förbättring där, så får börja köra mer på spinningcykeln hemma. Runt 20 min på morgonen i kombination med gympassen borde göra skillnad. får göra en test varje fradag för att se om det händer något! Tog även 10 minuter trappmaskin där jag gjorde utfall och gående squats. Killer exercise- Just saying!
 
Kvällen avslutades med en deckare- Strandridaren i serien Fjällbackamorden av Camilla Läckberg. Den var helt sjukt bra! Rekommenderar den filmen starkt! Till detta blir det en Mega Force, en RAW-bar och lite cheese-Pringles som vi köpte på ÖB idag. 
 
Nu ska jag återgå till myset, nästa film blir nostalgi i form av Trolltyp i Tomteskogen!
 
Hoppas ni får en lika bra kväll som jag!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: